Stranddag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu Stranddag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu

Stranddag

Door: Xandra en Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

14 Juli 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag is Jamie jarig dus hebben we hem eerst via Skype gefeliciteerd. Na een broodje en na het verzamelen van onze spullen gaan we op weg naar het strand.

We rijden iets om via de zoutpannen bij Jan Kok omdat we hopen dat we de flamingo's goed kunnen fotograferen. En ze staan gelukkig dichtbij dus we kunnen een paar mooie foto's maken. Bij de zoutpannen staat ook een monument te nagedachtenis aan de slavernij. Het is een vuist met losgebroken ketting.

Daarna gaan we op weg naar het strand Cas Abou. Dit is een echt bounty strand. Mooi wit zand en heldere diepblauwe zee. Om hier te mogen liggen moet je Afl. 10,- per auto betalen maar daarbij heb je dan ook gratis gebruik van strandbedden.

Op de terugweg hebben we ook nog foto's gemaakt bij de reuze cactussen die hier overal groeien. Ze zijn al snel 2 meter hoog en sommige nog veel hoger.

Vanavond eten we lekker pannenkoeken, gebakken door oma. Allemaal verschillende soorten. Pannenkoeken met spinazie, met kaas, met salami en nasikruiden en naturel. Heerlijk om thuis ook te maken.

Na het eten weer koffie met gebak want hier op Curaçao is Jamie nog steeds jarig. Ook straks nog een borrel en dan vroeg slapen want morgenochtend staan we extra vroeg op om de Christoffelberg te beklimmen.

Groetjes van Xandra, Joost en Mykel

• 15 Juli 2014 - 09:49

Renske Betten:

Hallo lieverds.

Wat fijn dat jullie zo genieten.
    Dit is echt een vakantie met een gouden randje!