Voor Mykel een dagje shoppen in Punda (Willemstad) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu Voor Mykel een dagje shoppen in Punda (Willemstad) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu

Voor Mykel een dagje shoppen in Punda (Willemstad)

Door: Xanda en Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

12 Juli 2014 | Curaçao, Curaçao

Na het ontbijt gaan we naar Punda. Omdat we de vorige keer niet zo lang geweest zijn gaan we speciaal voor Mykel shoppen. We beperken ons tot Punda zodat we, heel vervelend, nog een keer terug moeten om naar Otrabanda te gaan ;-)

Naast de vele souvenirshops heeft Punda ook een markt langs de haven waar fruit en een heel klein beetje groente verkocht wordt. En daar liggen ook de boten die de vers gevangen vis verkopen. Wij hebben een speciaal Curacaos souvenir gekocht: nl. een Chichi poppetje. Chi chi is de koosnaam voor een specialevrouw of de oudste dochter / zus. Deze poppetjes zijn door een kunstenares ontworpen en worden allemaal met de hand beschilderd.

Na de lunch met voor ons een heerlijk broodje bij de Subway en voor Mykel een menu bij KFC gaan we weer verder door Punda. Omdat we morgen alvast de verjaardagstaart voor Jamie willen bakken gaan we naar Zeelandia om alle spullen voor de taart te kopen.

We zagen nog wat leuks in de Albert Heijn een voetbalstadion opgebouwd van (kartonnen) bierkratten. Na de boodschappen gaan we snel naar huis om op tijd te zijn voor de voetbalwedstrijd Nederland - Brazilië van 16 uur.

We eten vanavond de "restjes" van de afgelopen dagen. Bonenrijst, Spareribs en sla.

Omdat het zaterdagavond is willen we uitgaan, lekker dansen, wat drinken. Dus wij op weg naar Mambo Beach. Vanaf de hoge brug zagen we dat de pontjesbrug 's-avonds heel mooi verlichtte bogen in verschillende kleuren heeft.

Toen we bij Mambo Beach aankwamen bleek dat dit de afgelopen jaren heel erg veranderd is. Het is een heel centrum geworden met winkeltjes, restaurantjes en slechts een paar barretjes. Wij zijn uiteindelijk bij cocktailbar 360 belandt.

Oma en Xandra nemen een verse Pina Colada, Mykel een Seabreaze en ik een Chi Chi. Toen kwam ook aan deze dag weer een einde en reden we terug naar huis. Ook weer een ervaring rijker, rijden in het donker over Curaçao. De automobilisten zijn, zodra ze hun rijbewijs hebben, alle regels vergeten en ook die over alcohol en verkeer. Het is opletten op iedere auto die rond je rijdt.

Thuis hebben we nog iets gedronken en zijn we naar bed gegaan.

Weltruste van Xandra, Joost en Mykel