Park Bokatabla - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu Park Bokatabla - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu

Park Bokatabla

Door: Xandra en Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

18 Juli 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag staat een dag naar het park Bokatable op het programma. Dit is een een park aan de noordkant van het eiland. Omdat de wind altijd vanaf die kant komt is dat de ruige kant van het eiland met de vele baaien. Het mooie van Bokatable is dat er diverse caves zijn waarbij de zee hierin geperst wordt en hele hoge golven geeft en er natuurlijke bruggen in het poreuze gesteente zijn ontstaan. Na een half uurtje rijden bereiken we het park. We gaan met z'n vieren wandelen en Humphrey blijft bij het begin op een bankje zitten want hij was hier al vaker geweest.

Eerst zijn we richting de natuurlijke brug gelopen. Er was een soort pad aangelegd langs de kust. Bij een bepaalde inham moesten we eerst naar beneden klimmen en daarna weer omhoog om bij de brug te komen, deze klim was de moeite waard. Toen we terug kwamen hebben we wat gedronken en zijn we de andere kant op gegaan. Dit was nog meer klauteren en klimmen maar de caves waren nog indrukwekkender. Dit maakte de wandeling van zo'n 2 uur in de zon helemaal compleet. We zijn al met al zo'n 4 uur in het park geweest. Echt een aanrader.

We waren aardig gesloopt dus zijn we weer naar huis gereden en hebben ons voor het eten opgefrist.

Na het eten zijn we allemaal in onze feestkleding in de auto gestapt naar Mambo Beach. Want iedere vrijdag is hier feest en dat klopte. Vergeleken ons bezoek van vorige week zaterdag is het hier nu heerlijk druk en gezellig. Er is een live band en we kunnen heerlijk dansen. Al gaat dat wat moeilijk na zo'n 4 uur wandelen en klauteren.

De band stopte zo rond 23 uur en toen zijn we naar huis gereden en hebben daar nog even wat gedronken en toen afgepeigerd ons bed in gekropen.

Heerlijk zo met de beentjes omhoog