Dagje Otrobanda - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu Dagje Otrobanda - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu

Dagje Otrobanda

Door: Xandra en Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

16 Juli 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag een rustig dagje, shoppen. We gaan naar Otrobanda (Willemstad).

Voor we naar Otrobanda gaan, gaat eerst de reis naar de Aloë Vera plantage. Naast dat ons dit mooi en interessant lijkt hebben we van de buren gehoord dat Aloë Vera goed helpt tegen de eczeem van Mykel. Het is een heel grote plantage aan de rand van Willemstad. Hier wordt het verwerkt in allerlei crèmes, zalfjes, drankjes en andere huidverzorgingsproducten. We hebben een crème gekocht die goed helpt tegen verschillende huidirritaties.

Voor we naar naar Otrobanda gaan stoppen in Selena om een paar winkels te bekijken. Veel van deze winkels worden door Indiërs gerund.

Nu rijden we naar de parkeerplaats in Punda en gaan we eerst een typisch Antilliaans gerecht eten. Namelijk Pastechi. Xandra en oma nemen met vis en Mykel en ik hebben met kip. Dit is ook echt heerlijk en we gaan ook dit proberen thuis te maken.

Er zijn 2 cruiseschepen aangekomen en het is nu stukken drukker in Punda. Er zijn nu aan de haven ook meer kraampjes met toeristen meuk en we hebben gelezen dat de prijzen nu ook hoger zijn dan normaal. We zagen ook dat nu alles in US dollars is geprijsd en niet of heel weinig in Guldens.

We zijn eerst de Breedestraat op en neer gelopen. We hebben ook nog gekeken waar het oude St. Elisabeth ziekenhuis nu nog staat en waar het winkelcentrum afgebroken wordt omdat deze plaats moet maken voor het nieuwe ziekenhuis.

We gaan nu eerst genieten een Antilliaanse vruchtenshake. Deze wordt gemaakt met vers fruit, melk, suiker en ijsklontjes. Dit gaat in een shakemixer en dan is het heerlijk fris en zonder kunstmatige smaak- en kleurstoffen.

Van de Breedestraat gaan we nog naar de Renaissance Mall omdat Mykel hier ook nog wat inkopen wil doen. Wij hebben hier lekker op een bankje Amerikaanse toeristen zitten bekijken. Wat een figuren zie je rondlopen.

Na nog een lekker ijsje gegeten te hebben gaan we weer naar de auto en terug naar huis. Thuis heeft Humphrey Nassi Goreng gemaakt en Antilliaanse Quesillo toe. Ook dit dessert gaan we thuis maken. Zoveel lekkers en zo weinig tijd om allemaal het te maken ;-)

Straks nemen we nog een bakkie koffie en vanavond een borrel voor het slapen gaan. Morgenochtend gaat Mykel met een paar buurkinderen naar een sportevenement waar ze verschillende sporten kunnen doen. En wij gaan weer een dagje strand doen.

Helaas is er weer een dag voorbij.

Welterusten, Xandra, Joost en Mykel