Op bezoek bij oma - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu Op bezoek bij oma - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij oma

Door: Xandra en Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

11 Juli 2014 | Curaçao, Curaçao

Vandaag gaan we rustig beginnen. Tenminste dat dachten we, eerst ging om 7 uur de telefoon en omdat mijn vader zou bellen dachten we dat hij het was en zich in het tijdverschil vergist had. Echter Tasmisha met fantastisch bericht, ze had haar laatste examen en daarmee haar bachelor Rechtsgeleerdheid had gehaald.

Nou dan slaap je niet echt meer want mijn vader zou rond 9 uur bellen en dat deed hij inderdaad. Daarna zijn we rustig begonnen met ontbijt en de spullen voor vandaag verzameld. We hadden gister een facebook account aangemaakt voor Jellie en vandaag hebben haar les 1: hoe werkt facebook, gegeven.

Na de middag boterham zijn we eerst naar Zuikertuintje gegaan. Dit is een winkelcentrum in Willemstad. Na een paar kleine dingen te hebben gekocht zijn we naar oma gegaan. Zij is de 91 jarig moeder van Humphrey. Tante Audrey is ook bij haar.

Oma en Audrey zijn heel blij dat ze Xandra en Mykel eindelijk weer zien en ik maak kennis met beide. Oma verteld over haar wijk, Marie Pompoen en over hoe zij met haar jonge gezin in haar huis, nu al ruim 65 jaar, woont. We krijgen drinken met taart. Tante Audrey heeft een lekkernij van Curaçao gehaald dat we voor het eerst eten. Het is Lie, een pinda-melkijsje. Wij vinden het allemaal erg lekker en gaan het ook zeker proberen zelf te maken als we terug zijn in Nederland.

Na een paar uur bij oma en tante Audrey te zijn geweest gaan we richting de Caracasbaai om nog even te zwemmen. Het water was toch wel fris voor wat we gewend zijn intussen.

Na onze zwempartij gaan we weer richting huis, maar onze auto rijdt niet op water dus we moeten tanken. Hier op Curaçao gaat het anders dan wij gewend zijn. Je gaat eerst betalen en dan kun je pas tanken. Je krijgt zoveel brandstof als je hebt betaald. Alles wat je teveel betaald krijg je gewoon terug.

We moeten ook nog even wat wijn en Poncha Crema (een lokaal likeurtje), halen. Hierbij is het volgens lokaal gebruik tijd voor een biertje. Voor het avond eten van vandaag gaan we naar de Chinees waar ze lekkere saté batata hebben. Dit is een heerlijke saté, totaal anders dan in Nederland, met aardappeltjes.

Vanavond nog heerlijk koffie met een glaasje likeur ter afsluiting van een rustige dag.

Iedereen tot morgen met weer een heerlijke dag op het mooie Curaçao in het vooruitzicht.

Xandra, Joost en Mykel.