Uitzicht bij Fort Nassau - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu Uitzicht bij Fort Nassau - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu

Uitzicht bij Fort Nassau

Door: Xandra en Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

10 Juli 2014 | Curaçao, Curaçao

Vandaag een dagje cultuur. We hadden gister al uitzocht wat we wilden doen.

Na redelijk uitgeslapen te hebben gaan we 's-morgens eerst op weg richting Otrabanda voor Fort Nassau. Volgens het boekje heb je vanaf hier een prachtig uitzicht over Willemstad en bij helder weer zie je zelfs Venezuela.

De route beschrijving was toch niet helemaal duidelijk en de plattegronden lieten ook nog wel wat "grijze" stukjes over. Na een straatje om zijn we gestopt bij een eetlokaal om de weg te vragen. Dus Xandra met Mykel gewapend met de plattegrond en het boekje naar binnen. Dit was voor de man lastig uitleggen. Hij was zo lief om ons vooruit te rijden zodat we toch bij Fort Nassau aankwamen. Het was inderdaad mooi uitzicht maar omdat vandaag de slechtste dag van de week was, met heel veel bewolking en slechts 32 graden warm, konden we niet controleren of Venezuela ook daadwerkelijk te zien is. Hier hebben we ook gelijk maar geluncht met heerlijke een Fort Nassau burger.

Na de lunch gingen wij weer op weg na de enige echte "Blue"Curacao stokerij in landhuis Chobolobo. In het stokerij kun je rondkijken hoe het gemaakt wordt en uiteraard ook een en ander proeven. Ook hier was de route niet geheel duidelijk (voor de volgende trip vooraf maar internet raadplegen) dus hebben we het eerst maar gevraagd bij de dame van het tuincentrum. Die wist te vertellen dat het tegenover Burger King en naast Kia Motors lag. Maar goed aanwijzen op de kaart was weer vers twee. Wij weer op weg, na weer een paar keer omgedraaid en terug gereden zijn we maar gestopt bij het politiebureau. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, dus wij weer op pad met boekje en plattegronden. Ook hier weer dezelfde verdwaasde blikken op de plattegronden, hier was gelukkig 1 politieman die wist dat het tegenover Gomez Enterprise lag. Toen hebben we het uiteindelijk gevonden. De Curaçaoenaars hadden wel de goede aanwijzingen gegeven. Het zijn erg vriendelijke en behulpzame mensen maar kaartlezen kunnen ze niet ;-)

Na een korte route door de stokerij, het was korter omdat ze met verbouwing bezig zijn, en na een paar soorten geproefd te hebben zijn we met een fles Curacao Rum-Raisun weer naar huis gegaan.

Thuis hebben voor het eten maar alvast een Curacao aperitiefje genomen. Heerlijk voor de lekker maaltijd die Humphrey had gekookt, bonen-rijst, karbonade, spareribs, bietjes en gebakken banaan. Met als toetje een "schijfje" watermeloen.

Vanavond weer lekker genieten van de koele wind die dag en nacht over het eiland waait waardoor het toch aangenaam aanvoelt.

Morgen is er weer een dag.

Groetjes Xandra, Joost en Mykel