Rondje West-Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu Rondje West-Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joost Xandra - WaarBenJij.nu

Rondje West-Curaçao

Door: Xandra

Blijf op de hoogte en volg Joost

06 Juli 2014 | Curaçao, Curaçao

Na een heerlijke nacht zijn we vroeg wakker. Na een uitgebreid gezamenlijk ontbijt zijn we in de auto van Humphrey gestapt voor een rondje van het westelijk deel van Curaçao. Humphrey en Jellie hebben ons al vele mooie plekjes van het eiland laten zien.

Nadat we een van de vele strandjes zijn gepasseerd stoppen we bij Hotel Hulanda om even lekker te gaan zwemmen op Playa Kalki ( bij Westpunt ). We hebben daar al wat mooie felgekleurde visjes zien zwemmen. Nadat we heerlijk afgekoeld zijn laten we ons opdrogen in de zon.

Van zwemmen in de zee krijg je toch wel dorst en waar kun je dat beter in een kraampje langs de weg. Dit heet een snack.

Wat vliegt de tijd. Het is alweer etenstijd. We gaan naar het "wereldberoemde" restaurant Jaanchi. Wij ( Jellie, Joost en Xandra ) hebben daar de de specialiteit gegeten. Namelijk Leguaan. Dit is een heerlijk recept van gestoofde leguaan. Mykel en Humphrey hadden heerlijke garnalen.

Wij zijn ook nog langs de Grote en Kleine knip gereden. Dit zijn ook baaien waarin je kan zwemmen.

Mykel is gek op het drinken van de kokosmelk van de kokosnoten die aan de kokospalmen bij opa in de tuin groeien.

Bij thuiskomst werd Mykel opgehaald door de jongen uit de buurt om te gaan voetballen. Hij heeft zich een slag in de rondte gerend en, zoals hij zelf zei, het zweet stond op plekken waarvan hij niet wist dat die konden zweten.

Vandaag kunnen we gelukkig al iets langer wakker blijven. Gezellig kletsen op de veranda, wat de mensen hier balkon noemen, tot we gaan slapen.

Groetjes van Xandra, Joost en Mykel